Vårt första bakslag

Allt har ju gått så otroligt bra med Miliam sen han kom till världen.
Det har gått framåt i en väldig fart och han har växt något otroligt.
Men nu har vi stött på vårt första bakslag.

Vi bestämde i måndags med sköterskan att jag skulle amma fritt,
i och med att han har gått upp så stadigt i vikt.
Och sen har han också varit så duktig på att säga till när han är hungrig.
Så jag gjorde det. Och han ammade jättemycket! Kändes som han låg vid bröstet 24/7.
Sen när vi vägde honom i torsdags hade han bara gått upp 20 gram (!)
Han måste gå upp minst 20 gram/dag ! Lite illa.
Så det var bara att glömma att ta bort sonden, och utskrivningen blevuppskjuten.
Nu har både jag och Jimmy tittat när han ammar, och han ligger bara och suttar...
han sväljer inte. Alltså inte så konstigt att han inte gått upp något.
Han är fortfarande lite för svag i sugreflexen.
Så nu får han min mjölk men i flaska istället. Och det går jättebra!
Nu ska det bli jätteroligt att väga honom på måndag:)

Annars går allt jättebra!
Han är ännu mer vaken nu och det är så otroligt mysigt <3

/<3


Kommentarer
Postat av: sandra

Du kan ju inte ha sånna där överskrifter, blir ju jätteorolig!! Bra att allt blev bra iaf! :) du har glömmit bort att svara på mitt lilla smsss. Hör av dig när du har tid! :) pusss

2011-12-10 @ 23:55:07
Postat av: Mussli

<3 <3 <3

2011-12-12 @ 00:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0