En hälsning!

Hej på er!
Äntligen har jag internet:)
Bad Jimmy uppdatera er lite snabbt om läget och för tillfället ser det likadant ut.
Jag ligger inskriven på special BB och inväntar förslossning, helt enkelt.
Prio när jag kom in var att ge mig kortisonsprutor till lillen i magen, för hans lungor.
Nu när jag fått i mig dom så sätter dom inte längre stopp för en förlossning.
Som längst låter dom oss vänta till Vecka 36+0, alltså 3 veckor från imorgon.

Världen är lite upp och ner just nu, och till råga på allt blev Jimmy sjuk :(
Så just nu är han hemma och har inte varit här på två dagar.
Men Idag var Malin här och sen har mamma och Jonas och pappa varit på besök.
Imorgon kommer pappa med lillan och senare även mamma, igen :)
Dagarna går ändå fort, medicinering, tv, sova, toa och telefon. Typ så!
I och med att vattnet har gått så får jag inte vara uppe och röra på mig mer än så.

Igår eftermiddag åkte min rumskompis ner för igångsättning så då blev jag ensam.
Supertrevlig tjej, så det vart lite tråkigt när hon åkte iväg!

Inatt fick jag smärtstillande plus en bricanyl-spruta för mina värkar.
Får även bricanyl-tabletter och antibiotika-tabletter 4 gånger om dagen.
Skulle förlossningen sätta igång så är detta inget som stoppar upp,
bara har en lite fördröjande effekt.

Ja, annars?
Som sagt, allt är upp och ner.
Vi mår bra, varken jag eller Jimmy är i nuläget speciellt hispiga eller nervösa.
Vi känner båda att vi har koll på läget. Dock känns det hur overkligt som helst.
Kontigt nog fattar jag inte mer att jag är gravid även fast att jag är här...
Som sagt, jag kommer nog förstå det först jag ser honom :)
Däremot är ju längtan någon enorm just nu.
Man vill bara att tiden ska göra sitt och gå så snabbt den bara kan!

Att sova själv är ingen fara för mig och jag är riktigt stolt över mig själv.
Jag har inte tappat kontrollen någon gång, utan känt mig helt lugn.
Tur att allt är fixat hemma känner jag bara, fy fan vilken tur att vi hann med.
I alla fall det mesta. Men som sagt, vi kommer ha tid här sen efter förlossningen också.
Så vi hinner med allt som ska hinnas med oavsett:)

Jimmy har kontakt med nya jobbet och dom är underbara och jättestöttande:)
Också superskönt!
Ja, man kan säga att vi hade verkligen tur i oturen och jag måste säga att jag
känner mig oerhört lyckligt lottad.

Nu ska jag kolla runt på internet och bara njuta!
tack för allt fint stöd <3


Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh vad skönt att du håller dig lugn. Fortsätt ta en dag i sänder och hör av er om jag kan hjälpa till med nåt.

2011-11-09 @ 14:32:05
Postat av: Mussli

Hihihi, mysigt att läsa detta nu när allt kommit så långt att ni redan är hemma och mår bra allihopa!!

Ni är världens finaste <3 <3 <3

2011-11-22 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0