Äntligen!

Åh, sååå skönt!
Har för en stund sen kört en halvtimme på cykeln. Och gud det var skönt!
Blir en halvtimme senare ikväll också.
Faktiskt kunde jag nog kört ett tag till, men herre vad jag fick ont i rumpan!
En halvtimme blir bra:)

Inatt har jag sovit sjukt bra,
antagligen för att jag inte behövt dela på en enkelsäng med Jimmy(!)
Nu ska jag dricka upp mitt vatten och sen ska jag ta dagens andra kopp kaffe!

Just nu är det lite kalabalik här uppe.
Mammas hund höglöper nu och våra hundar är ju inte kastrerade...
så det är full rulle!
Just nu är hundarna ute och springer med jimmy som är ute och tränar!
Så vi får hoppas att dom gjort av med lite energi på det.
Sen när vi kommer hem ska bollarna bort, på dirren!
Vi hade lite svårt att bestämma vem av hundrna vi skulle knippsa först,
men vi kommer ta Enzo först.

Enzo har aldrig haft problem med andra hundar, men nu är han supervaktig och skäller.
Han mäter sig med alla hanhundar han ser.
Elliott, han är mer tjurig. Han vaktar allt och blir superirriterad på Enzo om Enzo kommer för nära.
Så går det ju inte att fortsätta ha det!
Och eftersom vi tränar dom jättemycket och dom får massa motion,
utan att dessa beteende försvinner
så jag tror absolut att det handlar om hormoner och maktmätning.

Så nu har vi lagt undan pengar för att fixa en kastrering.
Känns som prio 1 innan Miliam kommer.
Dom skulle med största sannolikhet inte vakta mot människor, dom älskar alla
och har aldrig problem med människor.
Men jag tror att dom skulle kunna bli förjävliga mot varadra
och böja "tävla" om vem som "äger" Mille.

Det ska gå bra :)


Jag och bebis-Enzo i våras :)

Kaffe var det!


/<3

Kommentarer
Postat av: Mussli

Klart att detta kommer att ordna sig, så duktiga som ni är med dessa grabbar!!

Mysigt att ni är här uppe igen <3... och dax för mig oxå att titta till den där cykeln :)

2011-09-29 @ 16:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0