Biffar med Kallsås!

Nyss avnjutit en god middag!
Nu ska jag titta runt på nätet, medan Jimmy spelar tv-spel.
Här har ni receptet :)


Nötfärs, som jag blandar med två ägg och kryddor.
Kryddorna jag använder är salt, peppar, vitlök, curry och chilli.


I med hackad lök och färsk vitlök!
Bryn ganska rikligt med smör i en panna.
(lite väl mycket på bilden, fick hälla ut en del)

Forma biffarna och sen stek dom i en panna med lock.
Locket gör att biffarna snabbare blir genomstekta.


Den kalla såsen, som jag gör ganska ofta!
Basen är turkisk yoghurt.
Ska jag vara ärlig är ju creme fraiche alltid godare,
men turkisk yoghurt är billigare. Men den kan bli ganska sur.
Men det har jag löst med att ha i ketchup.
Då försvinner den sura smaken.
Sen kryddar jag med peppar och vitlök. Även lite chilli.


Och så är det bara att hugga in!

/<3
Kommentarer
Postat av: Mussli

Jag rekommenderar verkligen detta, så toppengott gumman!!!

2011-09-30 @ 15:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0