Cocos och curry-gryta!

Precis mumsat i oss en supergod måltid!
Här kommer lite bilder och en beskrivning:)


Skär kycklingen i lagom stora tärningar, stek i curry peppar och salt.
Fräs löken i smör.
Häll sedan över kycklingen och löken i en gryta.
Kycklingen ska bara ha en stekyta, den kokas klar i grytan.


Häll sen över cocosmjölk och några droppar citron i grytan.
Smaka av! Så kan du hälla på lite mer curry eller något annat du saknar.


Finhacka tomat och ruccola.

Voila!

Detta var skoj! Får nog lägga till en till kategori...
Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag förstod att du skulle tyckta det var skoj att skriva ihop receptet och att du i fortsättningen skulle börja publicera mer recept ;) Det lät ju iallafall väldigt gott, såg gott ut med för den delen. Kul med bilder steg för steg med, riktigt proffsigt hihi :) Ha en bra kväll. Puss och kram.

2011-09-18 @ 19:28:10
URL: http://Pamaalni.blogspot.com
Postat av: Lilla familjen

Det ser himla gott ut, synd att jag inte gillar curry ! ..Men får väl vänta på andra goda recept ? ;)

2011-09-18 @ 21:22:31
URL: http://tweju.blogg.se/
Postat av: sandrew

Nu blir jag hungrig! skitbra med recept för jag har precis börjat inse att det är kul att laga mat men vet aldrig vad jag ska laga :D

2011-09-19 @ 23:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0