Det här med hår

Nått måste jag ändå göra! Och det är nu!
Jag har ju velat fram och tillbaka och aldrig har jag ägnat så många meningslösa timmar åt att fundera och analysera mitt kring mitt hår, guuud!
Jag har aldrig varit rädd om mitt hår, men har ändå alltid haft en jäkla tur med min hårkvalité. Jag började tona och dona med mitt hår när jag var typ...6? Lite väl tidigt kanske...
Hur som, sen har jag haft alla olika färger -
Svart, brunt, blont, rött, lila, rosa slingar....ja herreegud.
Sen för 2 år sen blonderade jag mig helt och det gick utan problem. Sen skulle jag göra detta igen för ca 1 år sen, då gick jag från svart till blondt på 3 dagar, använde 15 blonderingsflaskor! haha. Jag vet. Jag är ju inte dum i huvudet, men jag ville liksom se om det verkigen skulle gå av sådär som alla proffs hela tiden skrämmer en med. Och JA, det gick av. På mitten. Helt och hållet. Jag hade liksom en verklig trappa i huvudet, två plan. Såg förjävligt ut!

Så, efter alla år som långhårig...så åkte allt av. Jag hade hår till midjan, nu var det nedanför hakan. haha.
Kan inte låta bli att skratta, med det gjorde jag inte då kan jag säga!

Så, jag köpte på mig en massa produkter för att försöka återställa håret. Det har inte gått vidare bra, men ändå helt okej!
Men nu börjar jag tröttna på att inte vara mitt gamla jag! Jag vill ha mitt långa hår tillbaka! Nu helst.
Jag trivs inte i färgen jag har nu, vill ha den mörkare men jag ska hålla fingrarna borta från allt som heter färgning!
Löshår har jag haft, men jag kan inte med det...det känns liksom inte äkta (konstigt?) haha.
Meeen, jag vet ju att man ska toppklippa sig ofta och sådär, bla bla bla, men jag vill inte få bort en endaste milimeter!
Men nu börjar jag ångra mig. Det kanske är smart? Ja.
Vart vill jag komma. Vafan. Jag ringer frisören imorgon.

Var försiktiga med era hår därute ! haha
Nu ska jag nörda blocket :) weei!
Kommentarer
Postat av: Cicci

Det är iaf inte rekommenderat att färga håret när man är gravid. Och jag tycker du är fin i håret!

2011-09-03 @ 18:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0