Naglar, skräp och blöt hund!

Besöket i strömsund gick bra :)

Efter att vi kom hem åkte vi direkt till ett par vänner till mamma och Jonas här uppe.
Jonas och Jimmy ska nämligen hjälpa dom att bygga på sin vind.
Dom bor i vanliga fall i Stockholm men har också ett hus här.
Precis vid vattnet. Skitfint!

Synd att jag inte hade kameran med mig.
Elliott och Jaja fick följa med, men Enzo fick stanna hemma.
För första gången på länge blev Elliott prioriterad vid ett sånt här tillfälle.
Väl där sprang hundarna omkring och njöt av den enorma ytan,
medan grabbarna jobbade på vinden och vi damer satt och fika!

Sen åkte mamma och jag och skickade tillbaka mina skor.
När vi gick in i bilden med hundarna STANK det skit.
Tydligen hade hundarna också badat. Fyfan vilken lukt!
Så när vi kom hem tog jag snabbt in Elliott i duschen.
Då märkte jag att okej jag har en liten annan kropp än för ett halvår sen.
Men vi kämpade och tillsammans så klarade vi det. Efter lite tid!

Sen skulle jag ta ut Enzo.
Jag öppnade dörren och då exploderade jag.
Alla saker låg på golvet.
Så jag tog ut honom på en långpromenad med stenhård koppelträning.
Nu får det vara nog!

Sen har det gått skitbra. Tills Jimmy kom hem.
Enzo är sjukt galen i Jimmy.
Tjuter så fort han går, måste vara på honom.
Är alltid på samma ställe.
Är Jimmy hemma kan han inte vara ensam.
Nu när jag hade honom ensam i rummet och han inte hörde Jimmy så var han knäpptyst!
Enzo har ju varit Jimmys guldklimp från allra första början,
men nu har jag sagt att nu får dom slita sig från varandra ett tag.

Vi måste hårdträna med honom nu, för tiden är knapp innan Miliam kommer.
Och det bara SKA funka.
Vi ska i alla fall ha gjort ALLT vi har kunnat.
Tittar man bara några månader tillbaka så har det blivit mycket bättre,
så framtiden är ljus!

Till råga på allt så har min nagel gått av. Fan. Så jag klippte av alla.
Men jag är glad och dagen har varit bra och skön!

Jag idag,
och i bakgrunden skymtar vår fina Marilyn Monroe tavla,
som vi på något vis ska få med oss hem!


Pottan, som han så fint kallas, i duschen!

Enzos egna inredning...

...Och så min nagel.Förbannat!

/<3


Kommentarer
Postat av: Mussli

Hihihihhii...förstår att det varit mycket, fast kan inte låta bli att skratta när jag läser detta...visst är livet toppen?!!! :)

2011-09-16 @ 18:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0