Mat och prat

God Kväll!
Nu har jag precis kört mitt hemmapass också. Bra där!
Jag ska börja med att svara på din fråga, Johanna,
innan jag ska lägga upp bilder på maten!

Vi har ju valt att flytta ut sängen till vardagsrummet,
och har med hjälp av två bokhyllor skapat ett sovrum.
I vårt gamla sovrum har vi nu en garderob, en tv och bädsoffa.
Anledningen till att vi gjort så är för att få bätte förvaringsutrymme, bla.

Förut så var alla saker (lillens saker, tvätt osv) utspridda i alla rum.
Det kändes aldrig städat och cleant i något utav rummen.
I vardagsrummet stog flera soffor, såg helt övermöblerat ut.
Och vi vill inte göra oss av med bäddsoffan eftersom våra gäster sover där.
Nu är rummen möblerade och fyllda med saker som hör rummen till.
Så nu är garderoben en garderob med plats för förvaring, och inte en nödlösning vid städning.
Vårt nya sovrum och vardagsrummet är lättstädat och iordning.
I gästrummet finns plats att ställa undan saker,
men annars är det som ett annat vardagsrum.
Så det är anlednignen :)
Var sak har sin plats, numera.

Nu till maten!
Jag gjorde vitkålspasta med kesotäckta grönsaker och kalkon.


Jag drog av hela blad från vitkålen. Vek ihop dom som en rulle och skar sedan
1 cm tunna "skivor", som sedan blir långa "trådar".
Jag kokade upp dom tills dom blev lagom mjuka, sen blandade jag dom med lite soya.



Jag skar upp zucchini, purjolök, kalkon och champinjoner i mindre bitar,
som jag sen stekte i lite olja, salt och peppar.



Jag hällde allt (utom "pastan") i en form som jag täckte med keso.
Och så in i ugnen på 200 grader i ca 30 min.



Det blev så sjukt gott! Kryddade med vitlök och chili!

Prova!

Nu ska jag titta på tv! Puss och god natt!
Kommentarer
Postat av: sandra

kvinna kan du ge mig din kokbok??? du vet inte hur sugen jag blir på allt du lagar :P och allt är så nytt och spännande :D

2012-04-22 @ 13:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0