Mattips!

Vi har precis avnjutit en sjukt god middag,
jag fotade alla steg så ni lätt kan laga samma sak!

Det jag lagade idag var rårakor med champinjon och purjolöks röra
samt ungsbakad squash! Det hela gick väldigt snabbt, bara man gör allt i rätt ordning.

1. Jag hackade champinjoner och purjolök.


2. Sedan skar jag squaschen på mitten.


3. Sedan saltade jag och pepprade. La i formen med lite smör över.
Satte sedan in det i ugnen på 200 grader.


4. Jag skalade potatis och rev den tillsammans med löken.


5. Jag fräste purjon och champisarna i olivolja,
sedan tillsatte jag krossade tomater och vitlök samt chili.


6. Jag blandade i ägg med potatisen och löken.
Saltade och pepprade.
Hur många ägg beror på mängden potatis och lök,
"smeten" ska ju stekas, så den får inte vara lös.


7. Sedan var det bara att steka!


Såsen ska puttra ett bra tag, då vätskan ska dunsta så gott det går.
Squashen ska ut när den är mjuk. Provsmaka plättarna, lättast så.


Kommentarer
Postat av: sandra

gaah så gott!! skitbra vägledning! :D

2012-04-12 @ 20:15:35
Postat av: Lilla familjen

Älskar rårakor! :):)

2012-04-12 @ 22:18:15
URL: http://tweju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0