Tjing tjing

God Morgon!
Det blev en hel natt med sömn igen :)
Men nu är vi vakna och har nyss käkat frukost, Jimmy börjar 9.30 idag.
Lilleman har dock somnat om i sin säng. Gulle.

Malin frågade vart vår andra hund, Enzo, är och han är hos en fodervärd.
Han har varit där i ca 3 månader nu. Förhoppningsvis så tar fordervärden  över honom.
Eller jag antar det för annars vore det synd om honom när han varit där så länge.
Det var överrenskommelsen från början, så jag antar att det blir så också.

Anledningen är att vi var tvungna att välja, för när Enzo blev könsmogen så
gick han och Elliott inte ihop för 5 öre. Och det var lika mycket Elliotts fel.

Enzo hade problem för VISSA andra hundar, och vi kunde aldrig förutse vilka...
ändå så tränade vi gärnet här hemma från dag 1. Så jag känner att vi gjorde allt.
Men vi valde att ha kvar Elliott, det finns ingen anledning till att inte välja honom.
Enzo hade problem som vi tränade med länge,
men som vi inte kunde fortsätta lägga timmar på, om dagen. Så är det med det.
Självklart skitjobbigt. Men sen vi fick Miliam så är sådana här beslut ganska enkla,
för man vet att dom måste tas och dom tas för Miliams skull och trygghet.
Alltså, ganska enkelt.
Huvudsaken är att Enzo får ett fortsatt lyckligt liv, och det har han.
Men saknade kommer över en ibland.
Han är en otroligt mysig hund! Alltid glad och lycklig.
Det är såklart ett enormt tomrum efter honom, han tog ju en del plats!
Lilla hjärtat.

Där har du svaret! Och om ni var andra som undrade :)



Älskade fina Enzo <3

Nu ska jag hälla i mig kafffee!
Kommentarer
Postat av: Mussli

Ja, han är underbar....fast ert beslut är absolut rätt med tanke på just det du skriver.<3

2012-04-19 @ 22:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0