Kyckling m. Rotfrukter och färska kryddor

Här kommer en klar favorit! Är det någon mer än jag som nördar Halv åtta hos mig?
Detta är iallafall vad jag skulle bjuda på som huvudrätt om jag medverkade! haha.



Jag använder potatis, morötter, palsternacka, lök, champinjoner, banan, färsk vitlök,
basilika, timjan, ingerfära och solroskärnor!




Hacka, skiva - gör vad du vill! Lägg det på en plåt och på med örtsalt och olivolja.
Riv färsk vitlök och mycket ingefära - blanda innan du sätter in det i ugnen.




Riv lite morot och vitkål. Blanda med senap och turkiskyoghurt!



Stek så att kycklingen får en stekyta,
sätt den sen i ugnen tillsammans med rotfrukterna!
Kycklingen är kryddad med timjan, basilika, örtsalt och soja.




Jag lovar att det är så jäkla gott! Om man gillar ingerfära.
Men kryddorna kan ni ju byta ut mot vilka andra som helst:)
Kommentarer
Postat av: Henrik WInskog

Så´n mat vill jag ha nästa gång vi kommer på besök!

2012-08-24 @ 10:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0