Separationsångest

God morgon på er!
Ja, vi körde på som vanligt och vaknade för flaska vid halv 5-5 tiden.
Hm, yes Miliam nya (vidriga) rutin.
Man FÅR erkänna det. Vem vill gå upp ur en varm säng vid den tiden?!
Den senaste veckan så har han dock inte somnat om lika snabbt som han gjorde idag.
Så det var ett plus :)
Jimmy tog upp honom för lite gos, bus och gröt innan det var dags för honom att fara till jobbet.
Och jag fick sova och ladda på med lite nya krafter och mer energi!
Nu för tiden kan man absolut inte sysselsätta Miliam och småsova vid sidan av, nej nej nej!
Han klättrar på mig och drar mig i håret, här får man inte sova inte :)

Ja, gud vilken vilja han har fått. Helt ofattbart.
Jag skulle vilja påstå att han nästan är en annan person nu!
Eller ja, det kanske är just det - att han faktiskt har blivit någon :)
Han skriker och gråter som in åt satan när han inte får som han vill eller det går som han vill
eller när han bara är rent av onöjd!
Sen är det ganska (extremt) uppenbart att han börjat känna separationsångest,
vilket ligger precis rätt i tiden för hans ålder. Han kan inte vara många sekunder utan mig.
Och det funkar inte alltid med någon annan, men oftast med Jimmy och ibland med andra.
Men det märks så tydligt! Han är mer ledsen, sover mer oroligt, vaknar och tittar vart vi är.
Han sover bredvid oss i sängen. Vi får se hur länge till vi har det så.
Jag ser gärna att han sover i sin egna säng. Men just nu känns det ganska långt bort.

Men annars är ju denna perioden väldigt mysig.
Man känner ju mer och mer att man har en till i familjen!
Tänk att han värderar oss så högt och känner en så fin trygghet med oss. Otrolig känsla!

Just nu sover han och jag dricker kaffe.
Senare idag kommer mamma och Jonas, vi ska ut på lite äventyr!
Efter det kommer Sandra hit! Myyys.
Vi hörs senare :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0