Dagens sanning

Jag läste nyss ett så klokt inlägg skirvet av Blondinbella.
Läs ni med!

“Jag bara undrar hur vissa av er bittra människor tar er igenom livet när ni hela tiden har den inställningen till andras beslut och framgång. Jag skulle så gärna bara vilja samla alla er som skriver så, i ett rum och känna in den tunga stämningen. Jag vill veta hur det känns att vara så arg.

Och så kan ni får umgås lite med varandra istället.

Först och främst så vill jag bara säga att ni har inte rätt att hålla på så. Att försöka ta bort en annan människa livsgnista är bland det elakaste man kan göra. Och det är farligt också. Om det är något vi ska ge varandra är det just att vi tror på varandra. Ni har inte en innestående rättighet att alltid vilja säga till hur jag ska agera – och tro att jag ska lyssna på er.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0