Farligt nära ögat

Igår hände något som fick mig att skaka i timmar efteråt.
Jag och Jimmy gjorde iordning det sista för kvällen...
vi plockade undan, diskade iordning, satte flaskorna på kokning och gjorde iordning oss för natten.
Sen gick vi och la oss, vi satte på BB men vi somnade nästan dirket.

Runt 1-tiden så gick Jimmy upp för att vagga på Miliam som hade svårt att sova pga nästäppan.
ca 20 minuter senare blir han ledsen och hostar, igen. Konstigt tänkte jag,
eftersom Jimmy nyss var uppe och när han lämande Miliam så sov han som en stock,
då brukar vi aldrig behöva gå upp igen.
Men jag gick upp, vaggade honom, han somnade direkt och sen gick jag och la mig igen.
Jag hade lite tungt att andas, men jag tänkte inte mer på det...

När jag gick och la mig, så råkade jag putta till Jimmy.
Han vaknade och frågade mig vad det var som luktade?
Jag svarade att jag inte visste...gasol sa Jimmy, det luktar gasol...
FLASKORNA!!!! skrek jag! Jimmy stängde du av plattan!!??
Jimmy sprang in i köket, när han öppnade dörren så bara pyrde det ut massa rök!
Vi tände lampan och insåg att hela lägenheten var full av rök.
Ut fort som fan med Miliam i trapphuset, där det också var rök(!!)
för det var ju plast och den röken är ju gifitg!!

Vi måste sova borta sa jag och så plockade vi på oss en väska till Miliam på 2 minuter.
klockan var 2 på natten, jag ringde mamma och iväg for vi.
Det var nog bland det läskigaste jag varit med om. Jag var så jävla rädd.
Mest efteråt, TÄNK vad som KUNDE hänt. Fyfan. ALDRIG mer koka flaskor på kvällen. ALDRIG  mer.
Det är så jävla lätt hänt att glömma. Fyfan.
Jag pussade på min lilla familj några gånger extra innan vi somnade om igen.

Vi har i alla fall stannat kvar här över dagen och ikväll ska vi grilla så vi stannar inatt också.
Ute har vi varit hela dagen, solat, slappat i hängmattan och ätit god lunch!
Bilder kommer senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0