tv3 dokumentär/mattips

Hallå i stugan!
Miliam har precis somnat, denna nattningen var lite bökig,
han var övertrött, hade kliande tänder och svettades. Men nu så.
Han hittade tummen och så somnade han på dirren :)

Jag, Jimmy och Henke har tittar på tv3 dokumentär som handlat om
kvinnor som attraheras av män som är kriminella.
Jag hörde inte allt för Miliam var ledsen, men det var ett intressant program.
Jag tycker alltid att det är spännande att höra hur människor som är helt
olika mig tänker, tycker och lever sina liv. Så det var intressant samtidigt också skrämmande.
Nästa vecka handlar det om unga som bilivt gravida, det ska bli spännande att se.
Hopp nu börjar det bli dax att hoppa ur mina träningsbrallor, tiden fanns inte idag helt enkelt.
Lite synd, men jag har mått lite sisådär idag så orken och lusten var aldrig jättestor.

Jahopp! Mattipset :)
Jag kallar det varm sallad med kokos!

I har jag
zucchini
champinjoner
lök
sockerärtor
småhackad blomkål
räkor
avvocado
paprika
kokosmjölk

Stek zucchinin och champisarna för sig.
Sen steker du räkorna med resten av grönsakerna (om dom är frysta)
annars kokar du dom med kokosmjölken direkt.
Mina kryddor var vitlök och curry, salt och peppar också såklart.
Superlätt och snabbt! Gott var det också!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0