3 djupa andetag

Älskar när det blir kväll och man kan varva ner,
känna att man gjort något bra av dagen för sig själv och för sin familj.
Det värsta som finns är när kvällen är fylld med massa måsten och man lägger sig stressad i sängen.
Jag vill hinna andas, ha tid för mig själv och för Jimmy och bara vara.
Träningen har hjälpt mig mycket med att komma till ro på kvällen,
jag känner mig trött på ett skönt sätt och kroppen har fått jobba och sträcka ut sig.
Jag har börjat dricka the på kvällen, som också fungerar som en nervarvning.
Har man det inte i sig, eller känner att man behöver hjälp att slappna av, finns massor med tips.
Som att träna och dricka the, som fungerar för mig.
Jag trodde inte jag hade svårt att slappna av,
men sen när jag tänkte efter så var det faktiskt så att jag nästan alltid gick runt
och funderade på något som gjorde att jag inte kunde slappna av helt.
Att vara stilla och att slappna av är inte samma sak.
Hjärnan måste ner i varv, inte bara kroppen!
Och jag kunde, och kan även nu, sitta framför datorn i timmar och tro att jag har slappnat av.
Sen känner man att tiden bara flugit iväg och man är inte alls utvilad när man går därifrån.
Så man måste hitta sina egna knep, helt enkelt. Som med allt annat.
Vi fungerar ju olika :)

Någon gång mitt på dagen, när Miliam sover,
brukar jag passa på att lägga mig ner och bara andas 3 djupa andetag!
Skönt och faktiskt oftast det enda som krävs för att orka en hel dag med glatt humör.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0