Cuppisrecept

Jag har precis kommit upp ur ett riktigt varmt bad!
I badet la jag en badbomb och så låg jag och läste lite. Herregud så skönt!
Filade fötterna och smorde in dom innan jag satte på mig ett par tjocka sockor.
Nyss gjort en kopp the som jag sitter och njuter av nu. Mer sånt här!
Mmmm:)
 
Passet förut var skönt, men lite för lite svettigt.
Det var ett rygg-pass och jag tror att det är jättebra för mig att träna ryggen,
eftersom jag bär runt en del på Miliam. Och han är inte lätt längre.
Men jag vill hellre komma därifrån helt dyngsur och nästan svimfärdig, nej men ni fattar.
3 gånger i veckan ska jag köra minst, så får investera i kroppen och köra lite rygg-pass då och då.
 
Här har ni receptet på cuppsen!
 
Grund
75 g smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 ägg
2 dl socker
1 ½ dl mjölk
100 g vit choklad

Frosting
2 dl grädde
1 dl florsocker
100 g philadelphiaost
Blå karamellfärg
valfri sylt för önskad smak
 - Bara att vispa ihop allt. Vispa MYCKET. Grädden måste vara ganska hård.
 
1. Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret.
3. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en bunke.
4. Vispa ägg och socker fluffigt i en annan skål.
5. Ha ner mjölblandningen lite åt gången i äggsmeten. Varva med mjölken och smöret.
Tillsätt den hackade, vita chockladen.
6. Fördela smeten i olika skålar, som du sen tillsätter dom olika färgerna i!
Häll sedan upp en färg i taget i formarna.
Grädda i mitten av ugnen i 15-20 minuter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0