Eftermiddagslek

Jag och Miliam packade ihop oss och gick tillsammans med Emelie och Milo
hem till dom för lek och bus på eftermiddagen :)
 
Emelie var gullig och skjutsade oss till tåget och väl där gjorde Miliam nr 2,
efter ny blöja och lite skit på fingret så fick vi skynda!
När jag stog vid trappen och dom ropade upp vårt tåg kom jag på : HISSEN!!!!
Faaaaan, jag åker ju inte hiss! Jag är livrädd, för vissa ska jag säga, inte alla.
Men den där vägrar jag åka alltså, den är så liten, skruttig och instängd.
Jag ringde Emelie och hon försökte få in mig
och jag kom så långt att jag tryckte på knappen, men sen gick det inte längre.
Så vi konstaterade att jag inte skulle hinna.
Men så bestämde jag mig för att försöka mig ner för alla trappor.
Det gick fort och det var guppigt, men det gick!
En kvinna kom och frågade mig om hissen inte funkade...
nej det är bara jag som är hissrädd,
jaha sa hon, kan jag hjälpa dig?
Och vad svarar jag ?? Nejdå, det går bra! Tack ändå!
hahaha, trög jag är. Det hade ju varit liiiiiite skönt med en hjälpande hand:P
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0