Hur tänker vissa?

Usch.
Var tvungen att gå bort från tvn.
Jag klarar inte av att se alla hemska klipp och höra alla offer träda fram, på efterlyst.
Fyfan, vilken värld vi lever i.
Jag önskar att jag kommer ha ett jobb där jag kan påverka människor att göra sunda och kloka val i livet.
Jag önskar att alla oavsett vilket jobb man har anstränger sig för att skapa en bättre värld.
Det är skitsnack att en människa inte kan göra skillnad.
En människa kan göra massor med skillnad!
En människa kan hindra en annan människa från att ta livet ifrån en annan människa.
Och så blir ett liv räddat. Inte så litet va? Kanske värt att kämpa för.
 
Jag har alltid haft så svårt för folk som bara accepterar sina dåliga sidor.
Ni vet sådär " ja, men såhär är jag och jag vet att det inte är bra, men..."
Varför går man runt med vetskapen om att man gör dåliga saker eller beter sig illa, utan att ändra dom?
För mig är det jättesvårt att förstå och det är bland det korkaste jag vet.
 
Nu menar inte jag att jag inte har några dåliga sidor, nej nej nej...jag har många.
MEN jag vet om dom flesta, ber Jimmy påpeka dom och kämpar varje dag för att bli av med dom!
Jag skulle aldrig vara nöjd med mig själv om jag bara lät mina dåliga sidor vara.
Alla borde ju sträva efter att bli bättre människor, ingen är ju ens i närheten av att vara perfekt.
Jag är väldigt orolig av mig, har svårt att släppa vissa tankar som nöter i huvudet,
jag kan lätt bli tjurig på Jimmy om jag är trött, irriterad, ledsen eller onöjd med något.
Jag har dåligt tålamod och blir ibland väldigt ledsen för att jag känner att det går ut över Miliam,
jag är fruktansvärt dålig på att höra av mig till mina vänner och jag känner ibland att jag inte räcker till.
Sen är jag svår att övertala, nästintill omöjligt att få mig byta åsikter, jag har svårt att lita på folk,
jag har svårt att lägga mig i disskusioner och jag har väldigt höga krav på människor i min närhet.
Säkert inget dom märker av, men jag skulle aldrig bli kompis med någon,
eller lägga någon som helst energi på någon som jag inte tycker om. Mer än att vara trevlig såklart.
Jag har väldigt svårt att acceptera Jimmys dåliga sidor och kan aldrig bara "gilla läget":
Då menar jag i ett större perspektiv, inte typ att han slänger sina kläder överallt...

Men å andra sidan så lägger jag mig inte i disskusioner för att jag vägrar ändra mig till något jag inte tycker.
Jag kan kommprimissa, men skulle aldrig finna mig i något jag tycker är fel.
Jag skulle aldrig avbryta en disskusion ifall Jimmy inte förstod hur jag tänkte.
Och det är skillnad på att hålla med och att bara förstå.
 
Min bästa sida är nog att jag är väldigt tydlig.
Folk vet vad jag tycker och inte tycker.
Jag är väldigt öppen till Jimmy, för det tycker jag att jag är skyldig honom när vi bor ihop.
Är jag ledsen, tjurig, arg eller liknande så är jag noga med att berätta varför.
Vi lever ju ihop.
Han i mitt hem. Och jag i hans hem.
Jag erkänner alltid att jag har fel om jag tycker det.
Jag är noga med att berömma människor omkring mig. Men bara med sånt jag verkligen menar.
Jag är extremt noga med att tala om för Jimmy vad han kan göra istället om jag tycker han gör något fel.
Sen har jag alltid sagt att han har alltid ett val. Ett val att göra slut.
Han är inte tvingad till att ändra sig på vissa punkter, bara om han vill leva med mig.
MEN jag är ännu mer noga med att förklara att det ska vara ömsesidigt.
Det jag säger till honom ska jag kunna höra och ta själv.
Jag kanske är hård, men jag skippar å andra sidan allt småtjaffs och smågnabb...
 
Nu snöade jag in på massor som egentligen inte var meningen från början. Som alltid.
Men program som efterlyst rör om så mycket inuti mig.
Det jag alltid har undrat är vad folk egentligen går och tänker på...
jag skulle aldrig kunna bara låta mig själv vara. Bara glida runt och bara va...
Men tydligen är det ganska populärt. Att göra vad man känner, utan vidare grund.
Att handla impulsivt och därmed ofta göra andra illa.
 
Usch, jag far så äckligt jävla helvetes illa när jag ser idioter skada andra på det viset.
Tänk om någon hade gjort det mot deras mamma, syster, bror, papap, farfar, bästa vän, son, dotter etc?
HUR KAN MAN INTE TÄNKA SÅ?
Det jag inte förtsår är helt enkelt hur man som människa med den hjärnan vi har -
saknar förmåga att tänka?
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mussli

Mycket tänkvärda ord gumman! Jag har oxå svårt att förstå dessa personer och skulle lugnt kunna skriva en sida eller mer om allt det väcker i mig...skönt att du gjorde det!! <3

2012-10-06 @ 19:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0