Fredagskväll

Känns tyvärr som tisdag.
Men jag hoppas att helgen blir roligare.
Jimmy är ledig lördag, söndag och jag längtar som en tok.
 
Jag har varit uppe sedan 04.30, med utantag av 1 timmes p-nap.
Jag kan säga som så att det känns ungefär som att jag går runt och drömmer.
Huvudet hänger liksom inte med. Likaså med humöret.
Hm, förlåt mamma och Jimmy för humöret. Jag har kanske inte varit den trevligaste i telefonen.
 
Jag skulle inte nödvändigtvis behöva sova en massa, utan bara få lägga mig och andas lite.
Det har varit riktigt påfrestande att ha hand om Miliam själv när han har varit sjuk.
Jag kan liksom inte fixa mat, byta blöja, trösta och bära samtidigt som jag torkar spyor.
Och gör man inte allt på en gång är det skrik och panik.
Men den största utmaningen har ju klart varit att göra allt det där med minimal sömn.
Jag har sagt det förr, jag säger det igen - Ni ensamstående, eloge till er!
 
Det är klart man gör allt för sitt barn,
men det är så tråkigt att inte kunna vara en glad och pigg mamma.
När man väl står där med spyor på hela sig och i hela sängen, så är det ändå inte så svårt.
Det är känslan när man går och lägger sig -
och känner att man inte hade någon energi över till massa roligt med sin son som är jobbig.
Det har bara varit torka, mata, byta, söva, trösta och vagga. Sen är energin slut.
Men den lilla studen han har varit nöjd har vi lekt och det har varit mysigt.
 
Men nu sover skrutten sen halv 8 och jag ska hoppa in i duschen.
Känns lite sådär att sitta i en tröja full med matrester och snor.
Med 10 kg på höften är det inte alltid läge att springa efter tvättlappar ;)
 
Jimmy slutar vid 24 och åker sedan hem. 
Hoppas inte han är allt för slut. Misstänker att Miliam kommer vakna en del inatt med.
Nu duschen, sen sängen. Vi hörs imorgon! God natt :) 
 
Kommentarer
Postat av: Mussli

Klart att jag förstår din känsla gumman min, fast du räcker verkligen till och är den underbaraste mamman till lillprinsen!!...och precis som du så gör jag oxå allt för min älskade dotter...och precis som du gumman blir jag inte arg eller irriterad på dig,mitt underbara barn,om du har en stund i livet som du är lite sur och trött,utan förstår det och vill bara av hela mitt hjärta att du och ni ska ha det allra bästa!
Den känslan som du så fint beskrev i att du köpte en borste häromdagen...lite irrelevant :)....en mors privilegium att få vara lite irrelevant ibland :),men ack så Kärleksfullt!!!
Så härligt och fantastiskt att moderskänslorna är dom samma HELA livet, oavsett hur gamla våra underbara prinsar och prinsessor blir!!!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta för att du är precis den du är min älskade prinsessa och jag är precis lika stolt mamma idag som första gången du reste dig själv mot bordskanten och log ditt underbart varma leende mot mig!:)....precis som du kände när lillprins gjorde det för ett tag sen :)
Tänk så underbart livet är och jag är såååå fantastiskt tacksam för att få vara med om denna resan nu med dig,min älskade dotter och med mitt älskade barnbarn Miliam!! <3 <3 <3
Jag finns alltid här för dig och er ovillkorligt <3

Svar: Gud, så fint skrivet mamma<3 Tack för dina ord. Älskar dig <3
DearMandie

2012-09-15 @ 00:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0