Dålig tajming

Jag vet inte om det har och göra med att Jimmy jobbar oregelbundna tider, eller vad fan det beror på, men hur somhelst så blir miliam alltid krånglig det första dygnet Jimmy är hemma. Det slår aldrig fel. Och allvarligt talat så är jag så jävla trött på det så jag går sönder! Han har tjurat och skrikigt konstant sen klockan 8 idag. Inte nöjd någon annan stans förutom i Jimmys famn. Jag vill bara lägga mig under täcket jobbiga dagar som denna. Sovrutinerna funkar inte heller dom dagarna Jimmy är hemma korta vändor. Allt funkar tusen gånger bättre när vi är själva eller när Jimmy är långledig. Och det är så jääääääävla opassande! För det är dessa mellandagar som man vill hinna umgås innan Jimmy ska iväg igen, hinna vila lite vilket gäller oss båda, samt hinna ro om varandra. Dagar vi har det såhär blir ju alla tre på dåligt humör. Vi slår knut på varandra och på oss själva för att få mr nöjd.

Det är riktigt tråkigt för en hel dag kan bli förstörd. Man är så invand med alla rutiner så får man inte den där stunden på dagen när miliam sover så hamnar man i ofas. Det är bara hålla alla fingrar och tår för att nattningen går bättre och vi inte är helt döda när klockan är 7.

Wehooo....!!!

...här om dagen, på lite bättre humör!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0