Spontantrip

Jag älskar att vara spontan! Jag bara är så och det har alltid varit så. Lite krångligt har jag att klara av tråkiga rutiner och ett alldeles för inrutat liv. Jag har dock lärt upp mig sen jag blev mamma. Men jag tycker att det är så otroligt skönt att vi under hela Miliams tid även då vågat åka iväg och strunta lite i vardag och petiga rutiner. Det gör ju också att varken jag eller Jimmy har känt att det här med att skaffa ett barn har stoppat oss. Allt behöver bara lite mer planering och det är vi oftast bra på. Jimmy är praktisk och jag är effektiv. Vilken jävla kombo, ser ni! ;)

Hur som helst. Idag var en sån dag. Hm... Vi gör något! Ja, och iväg åkte vi 15 min senare:) och nu är vi hos Jimmys familj ❤

Vi var på 18 månaders kontroll med miliam tidigare idag. Det gick bra :) miliam pratade på och sköterskan blev förvånad över hans rika ordförråd! Känns ju jättekul och man blir så stolt. Han pratar mycket och gärna, medan andra barn är nyfikna på annat och är snabba på att gå. Barn är barn och inget bättre och sämre finns, i den bemärkelsen. Men beröm och bekräftelse är alltid kul!

Mindre roligt var att sköterskan råka sticka miliam i ett blodkärl så han skrek som bara den! Fyyyyfan säger jag bara. Jag börja nästan tjuta jag med. Ae, men det gick bra tillslut. Nu mår han fin fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0